Submitted by admin on Fri, 08/19/2022 - 01:30

Pengalaman pelanggan dalam kedai yang kurang memuaskan  

Sequence Number 3 Industry Retail Banner Pengalaman pelanggan dalam kedai yang kurang memuaskan  How 5G enabled

Pengalaman diperibadikan (dan berpotensi imersif) yang didayakan oleh 5G; menambah baik keseluruhan pengalaman pelanggan, yang membawa kepada peningkatan pendapatan 

Data Flows
Title Peranti Icon Devices Description
  • Telefon bimbit dan cermin mata pintar yang berfungsi sebagai sensor untuk data lokasi dan persetujuan pengguna dsb
  • Kamera dan sensor digunakan untuk mengenal pasti gelagat pembelian pelanggan)
Title Keterhubungan Icon Connectivity Description
  • Imej dari kamera
  • Data lain yang berkaitan
Title Pengkomputeran Edge Icon Edge Compute Description
  • Kandungan interaktif yang kritikal masanya berjalan di edge
  • Telefon pintar, cermin mata pintar dan lain-lain juga boleh berfungsi sebagai peranti edge
Title Pengkomputeran dan Penyimpanan Awan Icon Cloud Compute & Storage Description
  • Kesemua data edge yang dikumpul daripada sensor akan disimpan untuk melatih algoritma AI
  • Kesemua data disimpan dalam stor penyimpanan milik Perusahaan
Title Aplikasi & Perkhidmatan Icon Applications & Services Description
  • AI (MV) digunakan untuk mengoptimumkan harga, mengenal pasti pola membeli-belah (seperti mengesan kesesakan orang ramai), membuat tawaran diperibadikan
  • MV juga digunakan untuk memaparkan kandungan imersif (AR) terus ke telefon pintar pengguna dan cermin mata pintarAI (ML) digunakan bagi meramal penyelenggaraan aset
Title Memaklumkan kepada pihak pengurusan Icon Inform Decision Makers Description
  • Interaksi masa nyata dan mesej diperibadikan untuk pelanggan dalam pangkalan CRM
  • Pengiklanan yang disasarkan ditindan pada paparan telefon pintar dan cermin mata pintar; Interaksi dua arah didayakan antara peruncit dan khalayak sasaran mereka
Title Menyokong proses mencapai keputusan Icon Support Decision Making Description
  • Proses berakhir
Application Logic
Description
  • Kamera kos rendah dipasang di pelbagai lokasi kritikal di sekitar kedai untuk pengumpulan data
  • Aplikasi telefon pintar (dan cermin mata pintar) yang digunakan untuk melayan pengguna boleh digunakan bagi mengumpul data sensor pada pembeli dalam masa nyata menggunakan gerakan, sensor berasaskan imejan (cth., menjejak pergerakan fizikal dan mata)
  • Data yang berkaitan akan disimpan sama ada di tapak atau dalam storan perusahaan untuk mengurus berbilang tapak
  • Paparan dengan mesej yang diperibadikan
Description
  • Model AI (ML) akan menganalisis gelagat pengguna, pola perbelanjaan dan penggunaan dsb. untuk menyediakan peruncit tinjauan yang lebih mendalam dan disasarkan. MV boleh digunakan untuk menjejaki pergerakan mata untuk memahami pola tontonan pembeli
  • Analitis dipacu AI (ML/MV) juga boleh digunakan untuk menilai penglibatan pengguna dengan produk dan kempen di kedai. Analitis ini akan menjadi sumber maklumat yang terperinci untuk pasukan pemasaran
Description
  • Model boleh menyediakan data untuk meningkatkan pengalaman pelanggan:
  • Tahap kepuasan dengan kakitangan perkhidmatan
  • Simulasi waktu sibuk untuk memastikan kakitangan perkhidmatan mencukupi
  • Penghargaan terhadap pelanggan tetap untuk mendorong promosi dalam masa nyata (sama ada melalui aplikasi telefon pintar atau melalui peranti berdaya XR) berdasarkan data sejarah khusus pelanggan Hiasan dan paparan dalam kedai untuk mesej yang diperibadikan (seperti harga, dll.) Robot untuk mesej yang diperibadikan
Expected benefits Key value created