Pengalaman pelanggan dalam kedai yang kurang memuaskan
Sequence Number
3
Industry
Retail
Banner
How 5G enabled
Pengalaman diperibadikan (dan berpotensi imersif) yang didayakan oleh 5G; menambah baik keseluruhan pengalaman pelanggan, yang membawa kepada peningkatan pendapatan
Data Flows
Title
Peranti
Icon
Description
Telefon bimbit dan cermin mata pintar yang berfungsi sebagai sensor untuk data lokasi dan persetujuan pengguna dsb
Kamera dan sensor digunakan untuk mengenal pasti gelagat pembelian pelanggan)
Title
Keterhubungan
Icon
Description
Imej dari kamera
Data lain yang berkaitan
Title
Pengkomputeran Edge
Icon
Description
Kandungan interaktif yang kritikal masanya berjalan di edge
Telefon pintar, cermin mata pintar dan lain-lain juga boleh berfungsi sebagai peranti edge
Title
Pengkomputeran dan Penyimpanan Awan
Icon
Description
Kesemua data edge yang dikumpul daripada sensor akan disimpan untuk melatih algoritma AI
Kesemua data disimpan dalam stor penyimpanan milik Perusahaan
Title
Aplikasi & Perkhidmatan
Icon
Description
AI (MV) digunakan untuk mengoptimumkan harga, mengenal pasti pola membeli-belah (seperti mengesan kesesakan orang ramai), membuat tawaran diperibadikan
MV juga digunakan untuk memaparkan kandungan imersif (AR) terus ke telefon pintar pengguna dan cermin mata pintarAI (ML) digunakan bagi meramal penyelenggaraan aset
Title
Memaklumkan kepada pihak pengurusan
Icon
Description
Interaksi masa nyata dan mesej diperibadikan untuk pelanggan dalam pangkalan CRM
Pengiklanan yang disasarkan ditindan pada paparan telefon pintar dan cermin mata pintar; Interaksi dua arah didayakan antara peruncit dan khalayak sasaran mereka
Title
Menyokong proses mencapai keputusan
Icon
Description
Proses berakhir
Application Logic
Description
Kamera kos rendah dipasang di pelbagai lokasi kritikal di sekitar kedai untuk pengumpulan data
Aplikasi telefon pintar (dan cermin mata pintar) yang digunakan untuk melayan pengguna boleh digunakan bagi mengumpul data sensor pada pembeli dalam masa nyata menggunakan gerakan, sensor berasaskan imejan (cth., menjejak pergerakan fizikal dan mata)
Data yang berkaitan akan disimpan sama ada di tapak atau dalam storan perusahaan untuk mengurus berbilang tapak
Paparan dengan mesej yang diperibadikan
Description
Model AI (ML) akan menganalisis gelagat pengguna, pola perbelanjaan dan penggunaan dsb. untuk menyediakan peruncit tinjauan yang lebih mendalam dan disasarkan. MV boleh digunakan untuk menjejaki pergerakan mata untuk memahami pola tontonan pembeli
Analitis dipacu AI (ML/MV) juga boleh digunakan untuk menilai penglibatan pengguna dengan produk dan kempen di kedai. Analitis ini akan menjadi sumber maklumat yang terperinci untuk pasukan pemasaran
Description
Model boleh menyediakan data untuk meningkatkan pengalaman pelanggan:
Tahap kepuasan dengan kakitangan perkhidmatan
Simulasi waktu sibuk untuk memastikan kakitangan perkhidmatan mencukupi
Penghargaan terhadap pelanggan tetap untuk mendorong promosi dalam masa nyata (sama ada melalui aplikasi telefon pintar atau melalui peranti berdaya XR) berdasarkan data sejarah khusus pelanggan Hiasan dan paparan dalam kedai untuk mesej yang diperibadikan (seperti harga, dll.) Robot untuk mesej yang diperibadikan
Expected benefits
Keupayaan untuk menyediakan promosi yang diperibadikan kepada pelanggan tetap
Data memberikan tinjauan tentang sumber yang kurang memuaskan untuk diperbaiki
Pengiklanan yang disasarkan kepada telefon pintar pengguna dan/atau cermin mata pintar, sambil merapatkan jurang komunikasi antara peruncit dan pelanggan
Key value created
Pengalaman diperibadikan (dan berpotensi imersif) menambah baik keseluruhan pengalaman pelanggan, yang membawa kepada peningkatan keuntungan